BON D. LTD
2 CHIM ST. ,AFEKA
TEL-AVIV, ISRAEL 69696

Phone: 972-3-6411446
Fax: 972-3-6411897
E-mail: mail@bond.co.il

ד.י. בון די בע"מ
חי"ם 2, אפקה
תל-אביב, ישראל 69696


טלפון : 03-6411446
פקס: 03-6411897
דוא"ל: mail@bond.co.il
עברית  |  English  |  
דף הבית >> S.T Dupont 140 Years - Be Exceptional
 
חברת S.T. Dupont Paris  נוסדה בשנת 1872 בפריז.
מאז ועד היום, השם דופונט הוא שם נרדף ליוקרה, עיצוב על זמני, סגנון ואיכות יוצאת דופן וגם חדשנות מאז 1872.
 
לציון המאורע, הנה הזדמנות להביט על היסטוריה מפוארת  - 140 שנה של עיצוב וייצור מוצרי יוקרה אקסקלוסיביים.
 
מאז ועד היום מתמחה חברת S.T. Dupont  ב-4 אומניות:
אומנות האש (אביזרי עישון), אומנות המסע (תיקים, מזוודות וארנקים), אומנות הכתיבה (עטי יוקרה) ואומנות הפיתוי (תכשיטים ואקססוריז).
 
ההתחלה – אומנות המסע
סימון טיסו דופונט, בנו של נגר אומן, החל את דרכו בפמליה של נפוליאון השלישי. בגיל צעיר מאוד הבין שהעולם משתנה, שעידן חדש מתחיל: עידן המסעות. פיתוחים וחידושים בתחום התחבורה, המהפכה התעשייתית והמעבר למגורים בעיר הביאו לצמיחת של ענף חדש  - נסיעות ותיירות.
 
לכן הקים דופונט סדנת אומן בה ייצר מזוודות ומוצרי עור באיכות מעולה. החזון שלו – אומנות התיור קרם עור וגידים, והוא החל לייצר אביזרים לנשיאת מטען אישי, יחד עם מזוודות ותיקים. כל פריט היה אחד מסוגו, המיוצר בהתאמה אישית, עם תשומת לב עד לפרט האחרון.
 
החברה נשאה את שמו  - S.T Dupont.

 כמצופה, הלקוחות הראשונים היו נפוליאון השלישי ואשתו הקיסרית יוג'ין. במהרה הצטרפו אל מעגל הלקוחות בני האצולה האירופאית.
בתוך זמן קצר השם S.T. Dupont  הפך לשם דבר, למותג נחשק ומוביל בתחום הנסיעות. הלקוחות למדו להעריך את האיכויות יוצאות הדופן של המוצרים, את טכניקות הייצור וכושר ההמצאה של דופונט שניכרו היטב במוצרים. לדוגמא: עיבוד העור באבקת יהלומים, טכניקה בלעדית אשר יצרה אפקט של ברק ועומק שאין שני לו, והעניקה למוצרים חוזק ועמידות.
 
המונטין של דופונט גדל והתעצם, ובתחילת המאה 20 מוצרי הנסיעות של דופונט הפכו לבני לוויה בלתי נפרדים בקרב האצולה האירופית ובקרב שמות מפורסמים כגון: רוקפלר, אניילי, צ'רצ'יל, קוקו שאנל גוצ'יו גוצ'י ולואי רנו.
 
בניו של דופונט, אנדרה ולוסיאן, רכשו את הבניין בו היתה ממקומת החנות שלהם והפכו אותו למלון. היה זה צעד שיווקי גאוני שסייע לאחים בשיווק המוצרים.
ביקוש גובר הביא את להקים סדנת אומנים נוספת. הם בחרו להקים את הסדנה בעיירה ממנה באה המשפחה - העיירה פברגס (Faverges) בחבל סבויה (האלפים הצרפתיים).
 
תקופה זו, בין מלחמות העולם היתה תקופה של אופטימיות, תקופת הזוהר של המסעות. לראשונה אפשר היה לחצות את האוקיינוס האטלנטי במהירות ובבטיחות, ונסוע רחוק יותר מאי פעם.
עבור מסעות אלה היה צורך במזוודות שיוכלו לשאת את כל המטען הדרוש.
קרטייה היה לקוח נאמן של דופונט, שגם מכר את המזוודות של דופונט בחנויות שלו.
 
בשנת 1929 הוזמנו האחים  דופונט להציג את סט המזוודות שלו בחנות של לואי קרטייה בשדרה החמישית בניו יורק. בדרכם לשם, באוניה, הם שומעים על המפולת בוול סטריט ומקבלים החלטה אסטרטגית חשובה – לעשות דברים יפים יותר, יקרים יותר ותמיד להיות חדשניים יותר. להיות אולטרה יוקרתיים.
 
חברת דופונט זכתה להיות יצרנית תאי מטען ומזוודות עבור הרפובליקה הצרפתית. וכך קרה הדבר שכאשר נשיא צרפת וינסנט אוריול חיפש בשנת 1947 מתנה לחתונתה של המלכה שבדרך, אליזבט השניה, היה זה טבעי שהוא יפנה לדופונט.
חברת דופונט ייצרה תיק נסיעות מהודר ומלכותי. מבחוץ היה צבוע התיק בכחול מלכותי ובצידו הפנימי בצבע שמפניה, עם אביזרים עשויים מלכה סינית.
כל האביזרים עברו את תהליך הציפוי בלכה 3 פעמים, על מנת להגיע לצבע הרצוי.
אנדרה טיסו דופונט, היורש הבכור של דופונט השקיע חודשים רבים ופיקח באופן אישי על מלאכת ייצור המתנה.
ערב אחד, לאחר שהוא סוף סוף אישר את המתנה הוא חזר לביתו, התיישב בכורסא ולקח את העיתון ופנה לאשתו. "סיימנו סוף סוף את תיק הנסיעות של הנסיכה", הוא אמר, ואז שתק. כמה דקות לאחר מכן, גילתה כי הוא נפטר.
 
בשנת 2011, לכבוד החתונה המלכותית של יורש העצר הנסיך וויליאם עם קייט מידלטון, המסורת נמשכה כאשר בסדנת האומנים של דופונט הממוקמת באלפים הצרפתיים, הכינו את המתנה הרשמית של צרפת לחתונה – סט תיק נסיעות יוקרתי ומלכותי.
 
אומנות האש
אחד המוצרים הכי מזוהים עם דופונט הוא המצית האייקוני, בדוגמת היהלום המפורסמת.
 
הסיפור של המצית מתחיל בשנת 1935 כאשר המהרג'ה של העיר פאטילה בחבל פונג'ב פונה לחברת דופונט ומזמין 100 תיקי קלאצ' עבור נשות ההרמון שלו. המהרג'ה נודע באורח חיים ססגוני ופזרני. ההזמנה חייבה שבכל תיק יהיה מצית זהב. לאחר 3 שנות עבודה, בשנת 1941 מסיימים בדופונט את הפרוייקט ומציגים מצית זהב הפועלת על בנזין. המצית עוצבה מגוש אחד של זהב, בטכניקה שיצרה מיכל בנזין אטום וחסין בפני דליפות.
עם הצגתה, הפכה המצית לפריט נחשק.
 
בדופונט הבינו שכדאי להמשיך ולפתח את התחום. בשנת 1952 הציגו בחברת דופונט את המצית המפורסמת – דגם Line 1, מצית שהפכה במהרה לסמל סטטוס נחשק.
המצית מיוצרת מאז ועד היום בעבודת יד, ע"י חרשי מתכת מיומנים. מיכל הגז (שהחליף את הבנזין) נרשם כפטנט – גוף המצית עשוי מגוש של ברונזה, המעוצב כך שבתוכו מיכל גז חסין מדליפות.
עיצוב היהלום המפורסם הוא בסגנון זרם הארט דקו שהיה פופולארי בשנות ה 20 וה 30 של המאה העשרים. מאז ועד היום, דוגמת היהלום שנעשית בתהליך של חריטה בעבודת יד, הפכה לסמל ההיכר של דופונט.
 
מאפיין נוסף במצית המזוהה עם דופונט הוא הצליל הייחודי שפותחים וסוגרים את המצית – "קלינג" ייחודי. ממש כמו יינן ביקב, גם בדופונט מעסיקים מומחה שתפקידו לשמוע שהמצית משמיעה את הקלינג הנכון.
 
תהליך ייצור המצית דומה לייצור של מכונית על – 5 חודשים, 300 בדיקות איכות ולמעלה מ 600 תהליכים בייצור של מצית אחד!
 
מרלין מונרו  דאגה שהמצית תהיה תמיד איתה.
אנדי וורהול, אלפרד היצ'קוק, האמפרי בוגרט, אודרי האפבורן, שון קונרי, סופיה לורן נראו תמיד עם המצית ביד.
 
בשנת 1962, פאבלו פיקאסו יצר יחד עם דופונט סט של 3 מציתים עליהם ציור מיוחד של האמן הדגול. דגם אחד כלל גם שעון על החלק העליון של המצית. רק 6000 יחידות יוצרו והפכו באופן מייד לפריט לאספנים.
 
אומנות הכתיבה
לג'קי קנדי אונסיס היה מצית דופונט שעליו הופיעה האות J. כדי לא לפגוע בציפוי הלכה המיוחד, האות J  נחרטה עוד בצהליך הייצור.
בשנת 1973 פנתה קנדי לדופונט וביקשה שיכינו לה עט בעיצוב תואם למצית.
לדופונט היה רעיון גאוני – לעצב את גוף העט בדוגמת הרולר של המצית – הגלגלת שבאמצעותה מדליקים אש. וכך נולד עוד אייקון: העט הקלאסית של דופונט.
כיאה לרוח הקידמה, החליטו בדופונט לייצר עט כדורי.
 
כיום, תהליך ייצור כל עט לוקח חודשיים! 100 שעות מושקעות בייצור הגוף העשוי מ – 6 שכבות של לכה סינית, יחד עם עוד 150 תהליכים שונים עד לקבלת המוצר המוגמר.
 
ההחלטה לייצר עטים הולידה שני תחומי התמחות חדשים בדופונט: אומנות הכתיבה (עטי יוקרה) ואומנות הפיתוי (תכשיטים ואקססוריז).
 
יצירה המדגימה כיצד רוח דופונט עדיין פעומת בימינו ניתן למצוא בסדרת העטים אליזה. ארמון האליזה, מקום משכנם של נשיאי צרפת, מוכר ברחבי העולם כאחד ממרכזי הדיפלומטיה העולמית.
 
לאורך השנים אימצו נשיאי צרפת מימין ומשמאל את העטים של דופונט ככלי הכתיבה הרשמי, ביניהם: ז'ורז' פומפידו, ואלרי ז'יסקר דסטאן, ז'אק שיראק, פרנסואה מיטראן וניקולא סרקוזי. עטי דופונט ניתנו כמתנות רשמיות מטעם נשיאי צרפת לאורחים ובביקורים רשמיים, עטים שהפכו לשגרירים של מצוינות ומסורת ברחבי העולם.
 
לאליזה מראה ממלכתי– עט בצבע שחור המשדר אלגנטיות ועוצמה חרישית, בשילוב זהב לבן או צהוב.
 
בעט משולב סימן היכר נוסף של דופונט – "קלינג", הקול המתקבל שכסוגרים את מכסה העט. זהו קול סגירה עמום המוכר מהמצתים של דופונט, קול שמעיד על איכות החומרים והייצור, בדומה לקול דלת נסגרת במכונית פאר.
 
נשיא ארה"ב ברק אובמה, נשיא סין הו ג'ינטאו וכמובן הנשיא החדש של צרפת -  פרנסואה הולנד הם רק חלק ממנהיגי העולם שכותבים באליזה של דופונט.
 
 האמפרי בוגרט ואודרי האפבורן
The Bogie Bag
בשנת 1947 מזמין כוכב הקולנוע האמפרי בוגרט תיק נסיעות ומבקש שראשי התיבות שלו יופיעו על התיק. תיק נסיעות אלגנטי ושובב שזכה לשלם בוגי (Bogie Bag) . בוגארט חיפש תיק נסיעות קל ואלגנטי.
המעצבים של דופונט הציעו להכין תיק עור בסגנון תיק רופאים, ובוגארט נדלק על הרעיון.
בעלי המלאכה החלו מיד לעבוד על ה"בוגי" בסדנה של דופונט. תיק ייחודי עם שיק אולטימטיבי.
פינות התיק והידית עוצבו בעור בצבע קוניאק, כאשר התיק עצמו עשוי מבד בצבע בז'. את התיק מקיפה רצועה ועליה פסים בצבע אדום, לבן כחול - צבעי הדגל הצרפתי. במרכז הרצועה, מופיעים ראשי התיבות של הבעלים המהולל - H.B.
 
תיק אגדי - Riviera
בשנות החמישים ייצרו בדופונט תיק נשים במהדורה מוגבלת בשם ריביירה. בחלק התחתון של התיק הכינו בדופונט מעין תיק איפור, מתוך הבנה שהכוכבות הגדולות צריכו ת את איפור, בשמים ומוצרי טיפוח בכל מקום, גם בחופשה. ומקום החופשה המועדף על כוכבי הוליווד היה בריביירה הצרפתית.
הפאבורן היתה הראשונה שקיבלה את התיק, והיא ציינה כי נראה שריביירה יוצר במיוחד עבורה. התיק הלך לכל מקום עם השחקנית. הוא נראה כמו תיק ליומיום, אלגנטי, נוח ולא גדול מדי. והכי חשוב – תא סודי שכלל את כל מה שהכוכבת צריכה.
 
אומנות הפיתוי
את כל היכולות המגוונות של דופונט בעיצוב וייצור מוצרי יוקרה אלגנטיים ונחשקים, החליטו בדופונט לנצל ולייצר קו מוצרים משלימים. חפתים, סיכות לעניבות, מחזיקי מפתחות, תכשיטים שונים ואף רצועות לטלפונים ניידים הם רק חלק מקולקציית אומנות הפיתוי של דופונט.
אלמנטים מוכרים של דופונט כגון דוגמת היהלום המפורסמת משולבים במוצרים השונים בסדרת אומנות הפיתוי.
 
כיום – 140 שנה עם הפנים קדימה
לכבוד חגיגיות ה 140 החילטו בדופונט לשוב ולייצר את הבוגי המפורסם. העיצוב השתנה במעט, וכאשר הקווים של התיק עוגלו מעט. לוח מתכת ועליו חתימתו של בוגארט החליף את ראשי התיבות H.B שהיו בדגם המקורי.
ממש כמו בשנת 1947, גם היום מייצרים בדופונט את התיק בהתאמה אישית מלאה. אפשר לבחור בצבעים שונים לאריז, לחלקי העור ולרצועות. למעשה, ישנם 588 אפשרויות שונות לעצב את הבוגי בג.
לצד הבוגי החליטו לייצר גם את האח גהגדול, ה Cosie. מתוך הבנה שהנוסע המודרני צריך תיק נסיעות גדול תואם לתיק היד, ה Cosie הוא תיק גדול במראה ספורטיבי אלגנטי.
 
בדופונט החליטו לקרוא לסדרת מוצרים שלמה על שם האמפרי בוגארט, והוסיפו מצית מסדרת Line 2 וסט עטים. על גוף העט והמצית, חריטה עדינה של הצללית המפורסמת של בוגארט, דמות הבלש עם מעיל גשם וכובע.  את המראה משלימה חתימתו של בוגארט.
 
גם תיק הריביירה של אודרי האפבורן זכה לעיצוב חדש. גם בימינו, התיק לא איבד מהזוהר ומהמראה האלגנטי. התיק מוצע בצבע ורוד בהיר עם רצועות עור לבנות, אולם בדופונט ייצרו את התיק בהתאמה אישית, לפיח רצונותיה של כל לקוחה.
 
כמו בסדרת בוגארט, החליטו בדופונט לצרף לקולקציה מצית ועט בעיצוב תואם לתיק.
את ההשראה לעיצוב קיבלו מהכובע שלבשה האפבורן בסרט פנים מצחיקות משנת 1957.
כובע בצבע וורוד עם סרט בקשר פרפר.
 
העט מעוצבת בקווים נשיים, מעוגלים, במידות המתאימות לכף יד נשית. גם המצית, מדגם Line 8, קיבלה רענון לעיצוב כך שהתוצאה היא מצית במראה מעודן ועם זאת שובב.
העט והמצית קיבלו גימור של לכה בצבע וורוד בהיר ולבן. את המראה משלימים עיטורים בדוגמת עניבת פרפר ורודה.
 
כל אלה יצרו 2 סדרות, מושלמות לחגיגות ה-140 שנה לדופונט.
 
בונד,ג'יימס בונד
ג'יימס בונד, המרגל האגדי, נודע תמיד בחיבתו למוצרי יוקרה, לאיכות, לחיים הטובים.
לבונד יש סטייל ייחודי, ואפשר להגיד שהסטייל של בונד הוא הסטייל של דופונט.
בכל פעם ששלף בונד מצית, היה זה מצית Dupont מוזהב, בדוגמת היהלום.
 
ג'יימס בונד הפסיק לעשן בסרטים האחרונים, אך הקשר עם דופונט לא נפסק. בונד מקפיד לענוד חפתים מעוצבים של דופונט בכל הזדמנות.
 
לכבוד חגיגות היום הולדת – 50 שנה לסרטי ג'יימס בונד מכינים בחברת דופונט מתנה חגיגית למאורע. את התוצאה אנו צפויים לראות ב Sky Fall הסרט החדש (יש אומרים האחרון) בסדרת סרטי בונד.
 
מה שבטוח שגם בעתיד נמשיך לראות את Dupont ממשיכים לעשות דברים יפים יותר, יקרים יותר ותמיד להיות חדשניים יותר. להיות אולטרה יוקרתיים. נאמנים לחזון של האחים לבית דופונט.
 
חזור למעלה   מפת אתר
לייבסיטי - בניית אתרים